Varje år mäter Prognoscentret nöjdheten hos landets småhusköpare, så kallad Nöjd Kund index. För femte året i rad finns Eksjöhus med i toppen av undersökningen, med näst högst betyg av alla hustillverkare under 2023.
– Eksjöhus utmärker sig med genomgående höga betyg för pålitlighet och trygghet, år efter år. Det är en imponerande svit, inte minst med tanke på de senaste årens turbulens i byggbranschen, säger Erika Knutsson, marknads- och analyschef på Prognoscentret.
I årets undersökning får Eksjöhus ett Nöjd Kund index-värde på 73. Det innebär att Eksjöhus går framåt från förra året. Ett område som särskilt sticker ut är Personlig service.
– Under 2023 steg Eksjöhus omdömen kopplad till Personlig service med fyra enheter, en markant ökning. Men Eksjöhus styrka är egentligen inte enskilda områden, utan en hög, stabil nöjdhet som över de senaste fem åren varit en av de högsta i branschen, säger Erika Knutsson.
Årets resultat innebär att Eksjöhus är topp-2 i undersökningen för femte året i rad. Det är unikt bland landets småhustillverkare och resultatet av en filosofi som genomsyrat familjeföretaget sedan starten.
Claes Malmqvist, Försäljningschef
– Att tillverka småhus av hög kvalitet är ett riktigt lagarbete. Vi har alltid varit mån om att vårda långsiktiga relationer med både kunder, anställda och leverantörer. Det är ett arbete som kräver sin tid, men i gengäld bygger en förutsägbar pålitlighet och trygghet som vi är väldigt stolta över, fortsätter Claes.
Eksjöhus placeringar i Prognoscentret Nöjd Kund index
2023: 2:a
2022: 1:a
2021: 2:a
2020: 1:a
2019: 2:a
Om undersökningen
Prognoscentrets NKI-undersökning, Nöjd Kund index, har genomförts i samarbete med branschens aktörer och bygger på drygt 2 000 svar från köpare av nyproducerade småhus under 2023. Undersökningen omfattar cirka 20 av landets största hustillverkare.