Landets nöjdaste huskunder 2022 köpte ett Eksjöhus. Det visar Prognoscentrets branschundersökning bland nya småhusköpare. Eksjöhus får särskilt höga betyg när det kommer till pålitlighet och leveranssäkerhet.
– Vi är väldigt måna om att varje kund till oss ska få en trygg och säker husresa. Detta är fjärde året i rad som vi får högsta eller näst högsta betyg i undersökningen. Det samlade betyget från våra kunder är vi otroligt stolta över, säger Claes Malmqvist, försäljningschef på Eksjöhus.
I undersökningen för 2022 får Eksjöhus genomgående höga betyg, men utmärker sig särskilt när det kommer till pålitligheten. Trots ett utmanande år för hela branschen.
– När det kommer till felfria leveranser, tydlighet i processen och hållna löften får Eksjöhus högst betyg i branschen. Det uppskattas av kunderna. När vi tittar på hela trygghetsfaktorn ligger Eksjöhus klart över branschsnittet, säger Erika Knutsson, marknads- och analyschef på Prognoscentret.
I årets undersökning får Eksjöhus ett Nöjd Kund Index på 72, vilket är högst i årets undersökning. Det innebär att Eksjöhus har placerat sig på första- eller andraplats varje år sedan mätningarna startade 2019.
– Det är en jättestyrka att ligga på topp så många år i rad. Eksjöhus har en hög lägstanivå och en väldigt stabil verksamhet som lägger grunden till de återkommande höga betygen, säger Erika Knutsson.
Vi har trogna medarbetare och pålitliga samarbetspartners som byggt hus tillsammans i många, många år. Den erfarenheten ger en kunskap som hjälper oss att leverera välbyggda trähus av hög kvalitet även i tuffare tider, vilket är en stor trygghet både för oss och för våra kunder.
Claes Malmqvist, Försäljningschef
Om undersökningen
Prognoscentrets NKI-undersökning, Nöjd Kund Index, har genomförts i samarbete med branschens aktörer och bygger på cirka 2 000 svar från köpare av nyproducerade småhus under 2022. Undersökningen omfattar cirka 20 av landets största hustillverkare.